Rozsypaná spínací skříňka - Sport A

Vše co se týká interiéru vozidla
Odpovědět
jiridrab
Příspěvky: 7
Registrován: 03 pro 2012 20:47
Kontaktovat uživatele:

Rozsypaná spínací skříňka - Sport A

Příspěvek od jiridrab » 26 kvě 2014 17:53

Dá se říct, že skoro z ničeho nic mi přestalo v mé Sportce jít otáčet klíčem ve spínačce a tak jsem ji nutně musel vyměnit, protože auto denně využívám.
Předloni jsem to dělal na předcházející Fronteře, myslel jsem tedy, že teď to půjde skoro samo, spínačku vyndám a než seženu jinou, budu chvíli startovat šroubovákem. Dopadlo to ale jinak a tady je malý návod, jak jsem na to šel:
Nejdřív sundat volant - to se mi bohužel nepovedlo ani po použití nejhrubší možné síly, wédéčka atd.. Sundat velký spodní kryt pod přístrojovou deskou, dále horní i spodní kryt kolem páček a nakonec i páčky samotné. Tím se dostaneme k pojistce (kolíčku), který drží zámek spínací skříňky. Pokud otočíme klíčkem do první pozice, jde tento kolíček něčím špičatým zamáčknout a poté zámek klíčkem vysunout. Mě nešly sundat páčky kvůli volantu, proto jsem zboku použil háček ze silného drátu, pojistku zamáčkl a zámek vytáhl. Zjistil jsem ale, že mám imobilizér a tak ze startování šroubovákem nebude nic.
Z vyndaného zámku jsem tedy na konci sundal roztahovací pojistku (velmi opatrně!) a vyndal vnitřek zámku - to kde jsou malé plíšky. Všechny plíšky jsem kleštěma vytahal, vysypal minipružinky, pak opět zámek zkompletoval (včetně roztahovací pojistky!) a zasunul zpátky do spínačky - je nutné zase mít klíček pootočený do první polohy.
Po nasazení páček, krytů a volantu zase vesele jezdím, imobilizér funguje a startuju normálně klíčkem jako vždy, protože zasekávání způsobovaly právě ty plíšky, nebo spíš unavené minipružinky.
Třeba to někomu pomůže.
Frontera A, 2.5 TDS Sport, 1997.
http://www.drabuvdvur.cz

George 3D
Začínající diskutér
Příspěvky: 293
Registrován: 03 čer 2008 07:23
Bydliště: Jindřichův Hradec

Re: Rozsypaná spínací skříňka - Sport A

Příspěvek od George 3D » 24 črc 2014 17:37

Rád bych dodal, že sundávání volantu je naprosto zbytečný, zámek se dá vyndat i bez demontáže volantu nebo páček blinkrů. Jde o to, sundat dekl pod volantem, teď si nepamatuju jestli je nutný sundávat i ten horní, kterej jde blbě, tak je třeba si pomoct s vejškovým nastavením volantu. To co píšu platí u novějších A s kulatou přístrojovkou.
Ještě ohledně záměny zámků spínaček, tak nejde zaměnit celý zámek spínačky mezi Ačkem s kulatou a hranatou přístrojovkou, jeden má totiž delší páčku k zámku volantu. Jde ale přehodit samotná vložka zámku, ty jsou stejný.
Frontera A long, 1996, 2,5 TDS, Frontera B long, 1999, 3,2i

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host